Ivona Pleskonja – 11 snaga

  • ivona-pleskonja-sajtivona-pleskonja-sajt

Događaji - kategorija: Izložbe

Sadržaj
Sadržaj
Fotografije
Kako stići
Komentari
  • Објава организатора:

    Ивона Плескоња
    11 СНАГА

    Уметничка галерија, Крушевац: 5. март – 5. април 2020.

    Отварање изложбе: четвртак, 5. март 2020. у 19 ч
    Уметничка галерија, Мајке Југовића 12, Крушевац
    ____________________________________________________

    Изложба 11 снага Ивоне Плескоње обухвата слике и графике настале као серија радова у којима наставља да истражује себе и друге, доследно негујући фигурацију и портрет, као доминантне одлике њене уметничке праксе. Усмерена на човека, његову природу, и откривању исконских људских идентититета које ставља у средиште питања опстанка, 11 снага су симболични носиоци додељених доминантних особина: Идентитет, Стварање, Саосећајност, Промена, Истрајност, Рад, Срећа, Благост, Ум, Реализација и Љубав, повезани универзалним временом које поништава однос прошлог и садашњег. Серију слика и графика 11 снага, после излагања истовремено у три изложбена простора 2019. у Београду, први пут ће представити на обједињеној поставци у Уметничкој галерији.

    „У оквиру контемплативне праксе хришћанске филозофије, Плескоња усмерава своје интересовање на византијску традицију сликања икона и исихазам, који највиши ликовни израз достиже у делу Андреја Рубљова, настојањем да се ликовним елементима изрази есхатолошка димензија кроз лик светитеља који постаје медијум између Бога и верника у молитиви. Уметница успоставља директан сусрет посматрача са портретисаним бићем на монументалном формату платна на коме је наглашено лице и рамени део, док се у поступку грађења експресије изоставља драматизација у изразу, а осећај живе слике транспонује, превазилазећи границе чисто визуелног доживљаја кроз процес у коме се посматрач идентификује обузет снагом портретисаног. Кадрирање лица на литографијама мањих формата, са друге стране омогућава постизање истог ефекта кроз интимнији и суптилнији приступ у коме је наглашен лични однос уметнице према портретисанима.
    Визуализација духовне димензије просветљења сугерише промену и бележи тренутак који сублимира време у бесконачност, истовремено обједињује кретање и апсолутни мир, у коме се све догађа али и престаје у синергији ума, тела и духа. Фокус је на очима, медијума размене енергије, који ефекатом огледала уводи у интроспекцију апсорбујући околне сензације, док је истовремено слика средство комуникације са уметником и наговештава његово присуство.
    Филозофија зен будизма инспирисала је Ивонин рад на више нивоа, превасходно се односи на начин на који уметница ступа у однос са светом кроз самоспознају односно увид, путем кога преображава портретисане емотивним и духовним процесима сопственог бића. У раду је присутна редукција, нема просторне одреднице у позадини слике која би ометала поглед, већ указује на празнину, метафизичку димензију простора и времена у којој се прошлост, садашњост и будућност сажимају у кружном кретању вечности. Празнина је независни ентитет, усмерава акценат на актере платна и њихову енергију у којој светлост произилази из саме монохромне позадине. Експресија покрета у процесу стварања у Ивонином раду креира енергетске вибрације наносима боја, што се манифестује треперењем контраста у игри светлости и сенки, трансфером енергетског поља од ствараоца ка посматрачу које успоставља присуство духа. Увођење мистичне светлости ван функције оптичког феномена на равну површину слике представља поље силе које емитује сензације изван чулности, наговештава комуникацију бића на нивоу душе. (из текста у каталогу: Наташа Радојевић)

    Кустос изложбе: Биљана Грковић

     

  • No Records Found

    Sorry, no records were found. Please adjust your search criteria and try again.

    Google Map Not Loaded

    Sorry, unable to load Google Maps API.

  • Napiši komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *